Wabash National Corp.’un kredi notu, zayıflayan nakit akışları nedeniyle S&P’de düşürüldü
Investing.com — S&P Global Ratings, Wabash National Corp.’un kredi notunu, treyler teslimatlarındaki düşüşün bir sonucu olarak artan kaldıraç ve zayıflayan nakit akışları nedeniyle ’BB-’den ’B+’ya düşürdü. Bu not indirimi, nakliye şirketlerinin sermaye harcamalarını ertelemesi sonucu Wabash’ın kredi ölçütlerinin 2025 için beklentilerin altında kötüleşmesinden kaynaklanıyor. Şirketin kıdemli teminatsız tahvillerinin not seviyesi de ’B+’dan ’B’ye düşürüldü, ancak ’5’ geri kazanım notu değişmedi.
Olası bir toparlanmanın zamanlaması ve büyüklüğü belirsizliğini koruyor ve tahminler önemli risk taşıyor. Bununla birlikte, S&P Global Ratings, treyler teslimatlarının 2026’da bir miktar iyileşeceğini ve bunun şirketin kredi ölçütlerini iyileştirmeye yardımcı olabileceğini öngörüyor.
İstikrarlı görünüm, nakliye talebinin iyileşmesiyle birlikte Wabash’ın S&P Global Ratings tarafından düzeltilmiş borç/FAVÖK oranının 2026’da 4x seviyesine iyileşebileceği ve serbest işletme nakit akışının (SIKA) borca oranının yüksek tek haneli yüzde seviyesine güçlenebileceği beklentisini yansıtıyor.
Wabash’ın kredi metriklerinin 2025 için önceki beklentilerin ötesinde kötüleşmesi bekleniyor ve 2026’daki toparlanma belirsizliğini koruyor. S&P Global Ratings, Missouri dava yükümlülüğü dahil olmak üzere, şirketin düzeltilmiş borç/FAVÖK oranının 2025’te 8,9x ve SIKA/borç oranının %0,5 olmasını bekliyor.
Şirket şu anda, yılın başlarında 450 milyon dolarlık jüri kararından 108 milyon dolara düşürülen cezai tazminatla ilgili bir hakimin kararının ardından Williams ve diğerleri v. Wabash davasına itiraz ediyor. Çözüm zamanlaması ve sonuç belirsiz olmakla birlikte, Wabash’ın aleyhte herhangi bir kararı borçla finanse etmesi bekleniyor.
Treyler ve kamyon kasası teslimatları, nakliye şirketlerinin sermaye harcamalarını ertelemesi nedeniyle kısa vadeli beklentilerin altında performans göstermeye devam ediyor. Bu durum, ulaşım çözümleri segmentindeki daha zayıf talebi yansıtarak 2025 yılı için gelir büyüme beklentilerinin -%15 ile -%10 arasında revize edilmesine yol açtı.
Nakliye taşımacılığının döngüsel doğası göz önüne alındığında, toplam Kuzey Amerika treyler üretiminin genellikle 250.000-325.000 arasında olması bekleniyor. Ancak, üretimin 2025’te düşük 200.000’ler seviyesinde olması bekleniyor ki bu, COVID-19 pandemisi ve 2008 resesyonundan bu yana en düşük seviye olacak.
Wabash’ın FAVÖK marjı ve raporlanan SIKA’nın 2025’in geri kalanında mütevazı bir şekilde iyileşmesi, 2026’da ise daha önemli bir iyileşme göstermesi muhtemel. Şirket, ilk çeyrekte maliyet yapısını küçültmeye başlayarak, düşük talebe paralel olarak üretim tesislerindeki çalışan sayısını azalttı.
Gelişen tarife politikaları ve bunun ekonomi üzerindeki etkisi nedeniyle önümüzdeki birkaç yıl için tahminlerde yüksek derecede belirsizlik bulunuyor. İstikrarlı görünüm, treyler ve kamyon kasası talebinin toparlanmasıyla Wabash’ın kredi metriklerinin iyileşeceği beklentisini yansıtıyor.
S&P Global Ratings, şirketin düzeltilmiş borç/FAVÖK oranının uzun süre 5x’in üzerinde kalacağına veya SIKA/borç oranının %5’in altında kalacağına inanırsa Wabash’ın notunu düşürebilir. Buna karşılık, Wabash’ın düzeltilmiş borç/FAVÖK oranı 4x’in altına iyileşir ve SIKA/borç oranı %15’e doğru iyileşirse not yükseltilebilir.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.